• Home
  • Michel de Bruin en Dick de Zwart: Thought leadership in B2B: je merk als informatie- en inspiratiebron

Michel de Bruin en Dick de Zwart: Thought leadership in B2B: je merk als informatie- en inspiratiebron

Hoe word je een autoriteit in B2B?

Hoe vernieuwend is hetgeen je als bedrijf te vertellen hebt? Veel verhalen zijn 13-in-een-dozijn. Zeker nu de contentberg steeds groter wordt. Thought leadership begint bij écht onderscheidend vermogen en een afwijkende visie als merk. Pas als dat er is, kun je dat bijzondere karakter met content uitdragen.

Is dit een trend? Bestaan er al merken met die status?

Heel veel bedrijven willen ‘thought leader’ worden in hun markt. Dit is een trend sinds bedrijven online en social kanalen tot hun beschikking hebben om kennis te delen.

De grens tussen B2C en B2B is niet meer zo rigoureus. Is bovenstaande ook een gevolg daarvan?

Ik denk dat de hang naar thought leadership met name een gevolg is van het feit dat elk bedrijf en ieder persoon online en via social z’n kennis kan delen en de rol van ‘uitgever’ kan invullen.

Wat is naast leadership een andere grote uitdaging voor B2B marketing?

Om in markten met steeds meer aanbieders en steeds meer communicatie boven het maaiveld uit te (blijven) steken. Dat vraagt veel meer dan contentmarketing.  Dat heeft oa gevolg voor het aantrekken van geïnspireerde medewerkers. Voor veel bedrijven is dat een groot probleem.

Wat zijn 2 belangrijke motivaties om jullie presentatie te horen?

1.       Staar je als marketeer niet blind op uitsluitend technologie. Krijg inzicht in de big picture.

2.       Leer hoe je content voor je doelgroepen veel waardevoller maakt en daarmee de succeskans vergroot  

 
Meld u gratis aan

Partners

Customer First
CustomerTalk
Dutch Digital Agencies
Klantenservice Federatie
Marketingfacts
MarketingTribune
PVKO
Twinkle
Shopper Marketing Update