• Home
  • Kees Kerkvliet: So you have got a Customer Journey? That don't impress me much!

Kees Kerkvliet: So you have got a Customer Journey? That don't impress me much!

Is het begrip customer journey overschat? Of juist onderschat?

Ondanks het feit dat Customer Journeys hot zijn, wordt de waarde hiervan enorm onderschat. Het is een zeer waardevolle tool/methodiek om de emotionele klantbeleving in alle lagen van je organisatie zichtbaar te maken, althans als je het goed aanpakt….!

Wat doen bedrijven doorgaans niet of onvoldoende als het gaat om customer journey mapping?

Helaas zie je vaak dat een aantal enthousiastelingen (vaak van de afd. Marketing) aan de slag gaan om de Customer Journey in kaart te brengen. Dit is eigenlijk al een valse start. Wij van TOTE-M zeggen dan ook niet voor niets ‘de implementatie start bij de kick-off’. Door met een multidisciplinair team alle stappen van een journey-traject te doorlopen krijg je betrokkenheid bij de inzichten en verbeterkansen. Immers alleen ga je sneller maar samen kom je verder 😊

Hoe kan customer journey mapping bijdragen aan het succes van organisaties?

Organisaties zijn succesvoller als klanten langer blijven, meer besteden en zo enthousiast zijn dat ze jou daadwerkelijk aanbevelen. Hierbij kunnen Customer Journeys enorm goed helpen door inzicht te geven, waar men afhaakt, welke emoties en overwegingen er leven en wanneer en een fan wordt van de organisatie.

Wie moet de handschoen oppakken binnen organisaties?

Ultiem de directie! Immers als er geen commitment is om met de uitkomsten van een customer journey traject ook echt iets te gaan realiseren dat merkbaar is voor de klant, dan ben je veel energie verder en een frustratie rijker!

Met welke handvatten lopen bezoekers van je presentatie straks naar buiten?

Inspiratie, handvatten en ideeën over hoe men de Customer Journey van papier af moet krijgen en kan omzetten iets dat voor iedereen in de organisatie betekenis krijgt. Er wordt ingegaan in hoe je managers en medewerkers aanzet op de klant én op je merk zodat de klant uiteindelijk een verbeterde en onderscheidende merkbeleving gaat beleven.

Meld u gratis aan

Partners

Customer First
CustomerTalk
Dutch Digital Agencies
Klantenservice Federatie
Marketingfacts
MarketingTribune
PVKO
Twinkle
Shopper Marketing Update