• Home
  • Daniel Saaltink: Virtual reality is werkelijkheid

Daniel Saaltink: Virtual reality is werkelijkheid

Waarom is virtual reality nu al werkelijkheid?

VR word meer en meer toegankelijk. Zeker nu men een Google CardBoard kan kopen voor nog geen 10 euro. Doordat de instap zo laag wordt, word er meer software geschikt gemaakt voor VR. Een goed veerbeeld hiervan is google earth/maps. Je kaan doormiddel van je VR bril echt rond kijken in de wereld. Veel van deze plekken zijn in 360 graden gezet door de gewone mens, want ook de camera’s worden steeds goedkoper.

Wat zijn kernelementen van het contactcenter in 2020?

Het klantcontact blijft continue veranderen, ook de manier we contact opnemen. Inmiddels is social media al bijna een standaard kanaal geworden. Naast VR zal ook artificial Intelligence een onderdeel worden van klant contact, of beter gezegd voor het klanten contact. Inmiddels kan men aan Amazone Alex en de Google Home al vragen stellen, wat als je dit koppelt aan je knowledgebase. Kom je er toch niet uit kan je eenvoudig  doorverbonden worden met het contactcenter.

In welke branches is VR het beste toepasbaar? Graag een paar voorbeelden.

Eigenlijk overal waar je de klant mee wil nemen in de beleving. Een mooi voorbeeld is de reisbranche. Je kan de klant vanuit het contact center live door het resort laten lopen, de kamer laten zien of mee nemen op een strandwandeling. Maar ook het oplossen van een storing of het aansluiten van een device is mogelijk.

Wat verstaan jullie persoonlijk onder een iconische klantervaring? Wanneer is daar sprake van?

Met het thema ‘Creating an Iconic Customer Experience’ laat Genesys duidelijk de ambitie zien om met een innovatieve en brede productrange (PureCloud, PureConnect en PureEngage) de ‘best of the best’ customer experience oplossingen te realiseren voor elk type organisatie. Iconische projecten, mensen en organisaties onderscheiden zich, zijn ambiteus, jagen hun dromen na, willen groeien en gaan uiteindelijk iets unieks op de kaart zetten. Genesys heeft dit jaar op Multichannel een sprankelende line up van presentaties die passen bij het begrip ‘Iconic’.

Met welk gevoel verlaten bezoekers jullie sprekersessie?

Geïnspireerd en vol ideeën. Wij zullen tijdens onze sessie een duidelijk beeld geven van de mogelijkheden van VR binnen het contact center. Iets wat direct toepasbaar is, en dit op een laagdrempelige manier.

Meld u gratis aan

Partners

Customer First
CustomerTalk
Dutch Digital Agencies
Klantenservice Federatie
Marketingfacts
MarketingTribune
PVKO
Twinkle
Shopper Marketing Update